dimarts, 24 de juny del 2014

Ressenya: L'arbre de les històries

Hey Angels!

Primer de tot us haig d'avisar que aquesta ressenya no serà com les de fins ara. Per què?
Doncs perquè aquest llibre no és com els que he ressenyat últimament. 
Us vull parlar sobre el llibre: L'arbre de les històries.



Escriptora: Eulàlia Canal
Pàgines: 114 (amb il·lustracions)
Persona: Primera persona (Alternant capítols des del punt de vista de dos personatges diferents)
Imatge portada:





Tot va començar amb una notícia a la premsa: «Ben aviat les biblioteques desapareixeran. Els llibres seran substituïts per càpsules de lectura». Després va venir l'ordre d'enderrocament… I per a complicar més les coses, la Nit de Reis, en Jonàs el bibliotecari troba una nena misteriosa a les portes de la biblioteca. Qui pot ser aquest personatge captivador que capgirarà la vida d'en Jonàs?




Abans de tot, us vull dir que aquest llibre és infantil. No és juvenil. 
Dit això, us vull explicar perquè és tan especial per a mi.

El vaig llegir per primer cop a cinquè de primària, per un concurs de lectura que fèiem algunes escoles. És tan especial per a mi perquè va ser dels primers -per no dir el primer- que em va fascinar d'una manera diferent,com mai havia sentit abans. El primer llibre que al tancar-lo, vaig sentir aquella sensació de satisfacció i una barreja d'alegria i tristesa. ( Aquella sensació que tens quan descobreixes que tot té sentit...)


Doncs la meva mare me l'ha regalat! Com que ja feia molts anys que no el llegia, recordava molt poques coses, però la veritat és que els trossos que em van fer riure, m'han fet riure. Els fragments que em van emocionar, m'han emocionat. Aquest llibre explica una història molt bonica sobre el que significa llegir. Aquesta història l'entendran millor la gent que sàpiga que vol dir llegir de veritat. Els que disfrutin llegint, els que créixent llegint, els que aprenen i es fan grans llegint. 


Només he triat una frase, no perquè el llibre no en tingui de molt bones. Sinó que aquesta ( a part de que és llargueta) és màgica, reflecteix tant la meva passió per la lectura... i segurament la de molts de vosaltres.

      click a la imatge per veure-la més gran



Aquest llibre em va marcar tant! i ara que l'he tornat a llegir-l'ho  entenc perfectament perquè em va agradar tant fa anys. És un llibre que és llegeix amb 1h i mitja, ja que al anar dirigit a gent més petita té il·lustracions i la lletra és més gran. Encara que a la contraportada posa que és a partir de 10 anys, aquest llibre té una història, uns personagtes, un missatge profund que fa reflexionar. Per això crec que aquest llibre només pot tenir una nota:

10/10 Angels


Us sentiu identificats amb aquesta frase? Us heu llegit aquest llibre? En sabeu d'algun altre de semblant?

Comenteu 
Envieu-me un correu a:

angelstofly365@gmail.com





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Hola!
Comentaràs? Moltíssimes gràcies : )
-Recorda que tothom és lliure d'expressar la seva opinió, però sense faltar el respecte en cap moment!
-Està permès posar l'enllaç de la teva pàgina web, sempre que no sigui un comentari únicament de SPAM.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...