dijous, 9 de juliol del 2015

Ressenya: Heima es hogar en islandés

Hey Angels!

Avui us porto la ressenya d'un llibre que m'ha agradat molt més del que esperava...




Títol: Heima es hogar en islandés


Escriptora: Laia Soler


Editorial: Plataforma Neo


Pàgines: 356


Etiquetes: Realista


Saga: No

¿Puede estar tu hogar a miles de kilómetros de casa? 

Ver la vida en blanco y negro no es divertido.
Laura padece una extraña enfermedad que le impide apreciar los colores, pero si últimamente su vida es gris no es solo porque sufre acromatopsia. Acaba de romper con su novio y sus padres no dejan de pelearse tras el divorcio. Por eso, decide alejarse de todo y toma el primer avión que sale del aeropuerto.
El destino la lleva hasta Reikiavik, Islandia. Allí conoce al simpático Orri, quien le propone emprender un viaje para recorrer el país con él y su no tan simpático amigo Guðjon. Quizá no sea una idea sensata, pero no es que Islandia ofrezca muchas opciones a una chica que se ha escapado de casa. 
Lo que Laura nunca podría sospechar es que los dos islandeses esconden un secreto imposible de creer, incluso para alguien como ella, y que ese viaje la cambiará para siempre.


Heima es hogar en islandès, és un llibre que me'l vaig comprar per Sant Jordi, perquè estava tenint molt bones crítiques entre els lectors i el seu primer llibre ja havia sigut un èxit així que vaig decidir donar-li una oportunitat i s'ha de dir que no m'ha decepcionat gens. 
El llibre ens presenta una noia que té una malaltia que l'impedeix veure els colors, només veu amb blanc i negre. Això d'entrada ja em va fer picar la curiositat perquè em vaig posar a pensar com seria la meva vida si no pogués veure els colors. Aquesta noia, que es diu Laura, està farta de tot, ha tingut una sèrie de problemes que li han fet els últims mesos molt durs i decideix que necessita marxar per aclarir-se. El llibre comença amb la Laura a l'aeroport, decidint el vol i el país cap a on hauria d'anar. Per coincidències de la vida, acaba anant a Islàndia, el que ella no sap, és tot el que li espera, en aquell país que a primera vista li semblava insípid. 

"Pocas cosas son imposibles por sí mismas, somos las personas las que decidimos qué es posible y qué no."


La Laura s'embarca en un Roadtrip per tota l'illa d'Islàndia amb dos nois que coneix allà, això fa que estableixin un vincle molt fort que els unirà per sempre. Les meves expectatives del llibre eren bones, ja que tothom parlava molt bé d'ell i no havia llegit cap ressenya amb una molt dolenta puntuació. Però tot i així el meu cap em deia, que Heima es hogar en islandés seria com qualsevol altre llibre contemporani de literatura juvenil, que et fa passar una bona estona i ja està. Però no ha sigut d'aquests ni de lluny. 
El més interessant del llibre en la meva opinió és com arribes a conèixer el país d'Islàndia, tradicions, curiositats, llocs... honestament mentre llegia el llibre em moria de ganes de fer com la Laura, agafar un avió i anar a visitar  aquesta meravellosa terra, Islàndia. 
Era la primera vegada que llegia cap llibre de la Laia Soler i haig de dir que no m'ha decepcionat gens, la seva ploma és molt lleugera i juvenil, això fa que la lectura sigui molt més àgil i entretinguda. Tot s'ha de dir, em va costar enganxar-me, i fins que no s'arriba aquell punt del llibre no ho vaig aconseguir-ho. El principi se'm va fer una mica avorrit, però com ja he dit, a mica en mica va agafant agilidesa i s'enfila fins a un punt que no pots parar de llegir. 
Cap a la meitat de la novel·la tot fa un gir de 180 graus, que jo almenys no m'esperava per res del món, però per res res res del món. Em va sorprendre enormement i va aportat a la trama molt més de suc i misteri. Aquest nou gir donava molt de si i la Laia va saber-lo explotar molt bé: afegint el perfecte toc de drama, de misteri, d'amor, d'amistat... 

"-Lo que quiero decir -insistió, al ver que callaba- es que yo estudié literatura porque me gusta. Si algún dia trabajo como profesor, bien por mí. Si no, no es el fin del mundo. Sé adaptarme. Pescar me gusta y me hace sentir realizado. Leo y escribo en mi tiempo libre, aisí que la literatura està siempre presente en mi vida."

El que més m'ha agradat del llibre han sigut els diferents personatges, que trobo que estan tots molt ben treballats, cada un té els seus propis problemes, defectes i virtuts que els fan únics, i jo, podia perfectament creure'm que a 2994,63 Km d'aquí Barcelona, a Islàndia l'Orri, el John, l'Auor i la Laura estaven viatjant per les desertes carreteres d'Islàndia. 
El que més m'ha sorprès del llibre, és que a les últimes pàgines em va fer plorar! No m'ho esperava, simplement em van començar a caure les llàgrimes una darrera l'altre, cosa que és molt estrany perquè jo gairebé mai ploro amb els llibres, però les últimes pàgines tenien tant d'impacte emocional en els protagonistes que vaig empatitzar amb ells i una remolí d'emocions em van recórrer l'espinada posant-me els pèls de punta!


"Me gustaban nuestros silencios porque decían más que cualquier palabra"

I ja per acabar, mencionar com de bonica és l'edició del llibre. A part de la preciosa portada, l'interior està ple de fotografies en blanc i negre dels llocs que van visitant durant el roadtrip -M'agrada pensar que les imatges són en blanc i negre perquè podem veure com ho visualitzaria la Laura i no perquè és més car fer la impressió del llibre en color.-

Heima es hogar en islandés és un llibre que disfrutaràs si busques una lectura entretinguda. Amb la meravellosa ploma de la Laia, les seves paraules et transporten a Islàndia junt amb la Laura, l'Orri, el John i l'Aour. Uns personatges que t'emocionaran i et faran viure aquesta petita aventura amb ells. Un llibre que pot agradar a qualsevol, altament recomanat!
(4,5/5)


Heu llegit el llibre? Sí? No? Què en penseu? Us ha agradat? Us han agafat ganes de llegir-lo? El coneixíeu? 




: ) Us espero als comentaris: )




8 comentaris:

  1. Hola!

    És la meua lectura actual, espere acabar de llegir-lo esta nit.

    Gràcies per la ressenya, un petó!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola!
      uiui doncs ja veuràs el final.... ; )

      Un petó<4

      Elimina
  2. Hola!
    Doncs no he llegit aquest llibre però s'acaba de guanyar un lloc a la meva llista de TBR :)
    Fins aviat!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola!!
      Doncs ja veuràs que segur que t'agrada ; )

      Un petó<4

      Elimina
  3. M'ha encantat la ressenya!! L'afageixo ja a la meva llista!!:)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies! a veure si t'agrada tant com a mi : )

      Un petó!

      Elimina
  4. Hola Aria!
    Aquest llibre és la meva actual lectura. En realitat me'l vaig comprar bàsicament per la seva increïble portada (m'encantaa), però la història m'està agradant bastant. Ah, i estic molt d'acord amb tu en que la ploma de l'autora és meravellosa, m'encanta!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hey!
      M'alegro que t'estigui agradant! Totalment cert el que has dit sobre la portada * _ *

      Un petó!

      Elimina

Hola!
Comentaràs? Moltíssimes gràcies : )
-Recorda que tothom és lliure d'expressar la seva opinió, però sense faltar el respecte en cap moment!
-Està permès posar l'enllaç de la teva pàgina web, sempre que no sigui un comentari únicament de SPAM.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...